سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برتری دانشمند بر غیر او، مانند برتری پیامبر بر امتش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
شهریور 86 - گزیده ای از اخبار ورزشی از همه جا
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • والیبال‌ جام‌ ملت‌ هاى‌ آسیا ایران‌ - کره‌ جنوبی، فینال‌ زودرس‌

     

    تیم‌ملى‌ والیبال‌ ایران‌ در مرحله‌ دوم‌ چهاردهمین‌ دوره‌ رقابت‌هاى‌ قهرمانى‌ مردان‌ آسیا باز هم‌ به‌ حریف‌ دیرینه‌ خود کره‌جنوبى‌ برخورد کرد.
    ملى‌پوشان‌ کشورمان‌ پس‌ از شکست‌ تیم‌هاى‌ والیبال‌ ویتنام‌ و پاکستان‌ با نتیجه‌ مشابه‌ 1-3 راهى‌ مرحله‌ دوم‌ این‌ مسابقات‌ شدند و طبق‌ قرعه‌کشى‌ قبلى‌ کنفدراسیون‌ والیبال‌ آسیا در گروه‌F و با تیم‌هاى‌ ژاپن، کره‌جنوبى‌ و... قرارگرفتند تا پس‌ از انجام‌ رقابت‌ها به‌ صورت‌ دوره‌ای، تیم‌هاى‌ اول‌ و دوم‌ گروه‌ به‌ مرحله‌ نیمه‌نهایى‌ صعودکنند.
    بدین‌ ترتیب‌ ایران‌ در نخستین‌ بازى‌ خود در این‌ مرحله‌ باید به‌ مصاف‌ کره‌جنوبى‌ برود، تیمى‌ که‌ تاکنون‌ در چارچوب‌ رقابت‌هاى‌ آسیایى‌ شکستى‌ را برابر ما نپذیرفته‌ است.
    اما این‌ بار تیم‌ ایران‌ کاملاً‌ با ترکیبى‌ متفاوت‌ یعنى‌ با جوانانش‌ وهمراهى‌ کاپیتان‌ باتجربه‌اى‌ چون‌ پیمان‌ اکبرى‌ و سرمربى‌ بزرگى‌ چون‌ زوران‌ گائیچ‌ روبه‌روى‌ این‌ تیم‌ شرقى‌ قرار مى‌گیرد و امیدواریم‌ اندیشه‌هاى‌ این‌ مربى‌ صاحب‌نام‌ پیروزى‌ را براى‌ نخستین‌بار براى‌ ما به‌ ارمغان‌ بیاورد تا با خیالى‌ آسوده‌تر به‌ مصاف‌ حریفان‌ هم‌گروه‌ خود برویم.
    مسلماً‌ این‌ پیکار که‌ ساعت‌ 45.14 برگزار مى‌شود براى‌ تمامى‌ علاقمندان‌ به‌ والیبال‌ و مسئولان‌ آن‌ قابل‌ اهمیت‌ خواهد بود. به‌ امید پیروزى‌ ایران‌ در این‌ دیدار.


    مهیار ::: دوشنبه 86/6/12::: ساعت 7:44 صبح
    نظرات دیگران: نظر

     
    گلزنى‌ وحید هاشمیان‌ در دیدار هانوفر برابر بوخوم‌ بازتاب‌ گسترده‌اى‌ در رسانه‌هاى‌ جهانى‌ داشته‌ که‌ به‌ مرور آنها مى‌پردازیم.
    * سایت‌ کیکر: کیکر تیتر اصلى‌ گزارش‌ بازى‌ بوخوم‌ و هانوفر را به‌ وحید اختصاص‌ داد و نوشت: «هاشمیان‌ در دومین‌ بازى‌ فصل‌ خود موفق‌ شد دروازه‌ بوخوم‌ را در حالى‌ باز کند و پیروزى‌ را به‌ اردوى‌ تیمش‌ بیاورد که‌ هانوفر تا تساوى‌ خانگى‌ چندان‌ فاصله‌ نداشت».
    * رویترز: هاشمیان‌ با ضربه‌ سر خود هانوفر را به‌ پیروزى‌ رساند.
    * وب‌ سایت‌ رسمى‌ هانوفر: تیتر این‌ سایت‌ به‌ هاشمیان‌ نیش‌ زده‌ بود.
    * وب‌ سایت‌ رسمى‌ بوندس‌لیگا: هاشمیان‌ بلافاصله‌ پس‌ از ورودش‌ به‌ زمین‌ گل‌ برترى‌ هانوفر را به‌ ثبت‌ رساند.
    * روزنامه‌ فرانکفورتر آلگماینه‌ سایتونگ: هاشمیان‌ در اولین‌ تماس‌ با توپ‌ توانست‌ گل‌ پیروزى‌ تیمش‌ را بزند، هکینگ‌ با میدان‌ دادن‌ به‌ هاشمیان‌ شم‌ بالایش‌ را نشان‌ داد.
    * سایت‌:Sportard هاشمیان‌ بازیکن‌ تعویضی، با گل‌ خود در فاصله‌ کمتر از یک‌ دقیقه‌ از ورودش‌ به‌ میدان‌ بازى‌ نخستین‌ پیروزى‌ خانگى‌ فصل‌ را براى‌ تیمش‌ و نخستین‌ شکست‌ فصل‌ را براى‌ بوخوم‌ رقم‌ زد.


    مهیار ::: دوشنبه 86/6/12::: ساعت 7:43 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    زندگینامه افشین قطبی /سر مربی جدید پرسپولیس


     

    خبرگزاری انتخاب : به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری «انتخاب» به نقل از همشهری، افشین قطبی به تازگی هدایت تیم پرسپولیس تهران را بعهده گرفت. وی سالها از ایران دور بوده است. زندگینامه وی به شرح ذیل است:

    افشین قطبی پنجم بهمن 1343 در شیراز به دنیا آمد

    او  از  UCLA (دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس) درجه مهندسی برق گرفته و دارای گواهینامه A مربی‌گری حرفه‌ای فوتبال است.

    سابقه ورزشی او با عضویت در  تیم فوتبال مردان دانشگاه UCLA در سال 1981 آغاز می‌شود که چهار سال ادامه یافت. او از سال 1984 تا 1988  به عنوان سرمربی تیم فوتبال زنان همین دانشگاه کار کرد.

    قطبی از سال 1998 به مدت سه سال مدیر فنی و  سر مربی مدرسه جهانی فوتبال آمریکا بود و پس از آن عضو هیات فنی و گزینشگر ارشد بازیکنان تیم ملی آمریکا و تیم جام جهانی آمریکا در سال 1998 شد.

    او به عنوان تحلیل‌گر فنی دستیار گوس هیدینک مربی هلندی تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی 2002 بود که کره در آن به مقام چهارم رسید.

    پس از این مسابقات او در سال‌های 2002 تا 2004  به عنوان دستیار مربی تیم "سامسونگ بلووینگز" قهرمان لیگ کره کار کرد. قطبی سال بعد به عنوان دستیار مربی به  تیم لوس‌‌آنجلس گالاکسی در آمریکا پیوست.

    در سال 2005  به کره جنوبی بازگشت و دوباره به عنوان تحلیل‌گر فنی دستیار  ریچارد ادووکات مربی هلندی جدید تیم کره جنوبی شد.

    او  از سال 2007 سرمربیگری تیم فوتبال پرسپولیس ایران را آغاز کرده است.

    او همچنین به عنوان مشاور فنی تیم‌هایی مانند آژاکس آمستردام، گالاکسی لس‌آنجلس، اومیا آریجای ژاپن، KFA کره و انجمن فوتبال چین کار کرده است.

    قطبی به عنوان مربی با تفکر هجومی شهرت دارد.



    مهیار ::: دوشنبه 86/6/12::: ساعت 7:40 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    تصمیم کاشانی برای مسکوت ماندن اختلافات

    قطبی ممنوع المصاحبه شد

    همه چیز از آبادان آغاز شد. از رختکن آبادان بین دو نیمه. وقتی افشین قطبی از استیلی خواست آقایی و نیکبخت را به دلیل ضریب اشتباهات بالا و توان فیزیکی پایین تعویض کند، با پاسخ منفی دستیار خود مواجه شد. حدود یک ساعت بعد نیکبخت گل سوم پرسپولیس را زد و در حالی که افشین قطبی خود را آماده حضور در اتاق کنفرانس و ادای عبارت طلایی «ببخشید شما را بردیم» به ابراهیم قاسم پور می کرد، حمید استیلی پیشدستی کرد و در تونل ورزشگاه با چند مصاحبه کوتاه، پیروزی را به نام خود سند زد.

    «شرح وظایف هر کس باید مشخص باشد.» این جمله تاکیدی را استیلی از قطبی شنید تا نارضایتی سرمربی پرسپولیس از خودمحوری دستیارش آشکار شود. استیلی اما توپ را در زمین خود نگه نداشت؛ «مشکلی دارید، با مدیرعامل باشگاه صحبت کنید.» گفت وگوی مفصل قطبی و حبیب کاشانی، با مکالمه کوتاه و درخواست مستقیم مدیرعامل پرسپولیس از استیلی همراه شد؛ «همه چیز را بسپار به قطبی. مسوولیت برد و باخت هم با خودش.» در آستانه بازی با پگاه، استیلی به درخواست کاشانی عقب نشینی کرد تا قطبی با خیال راحت 1-3-2-4 محبوب خود را جایگزین 2-4-4 برنده مقابل صنعت نفت کند. سرمربی پرسپولیس البته در لایه یی دیگر هم مخالف دارد. محمد مرزبان که با وعده دستیار اولی پرسپولیس، در هلند به پیشنهاد استیلی پاسخ مثبت داده بود، پس از قوت گرفتن احتمال پرسپولیسی شدن قطبی، به استیلی تاکید کرد «اگر قطبی بیاید، من نیستم» و هرچند با اصرار استیلی ماندنی شد اما هنوز سرمربیگری قطبی را هضم نکرده و اصطکاک عجیبی با او دارد؛ اگر استیلی با تاکتیک «سکوت»، موضعی دوپهلو گرفته و به رغم تمام شایعات، هیچ کس نمی تواند او را متهم به تخریب قطبی کند، مرزبان عملاً در موارد فنی متعدد ساز مخالف را برای سرمربی تیم کوک می کند.جالب ترین مورد بحث قطبی و مرزبان، زمان تمرینات است.قطبی تمرین پیش از ظهر را برای تیمش تجویز کرده، اما مرزبان با حالت آمرانه به او تاکید کرده پرسپولیس مثل تیم های اروپایی باید عصرها تمرین کند. فصل پایانی اختلاف نظر قطبی و مرزبان، با نشان دادن مدارک از سوی مربی به مافوقش به اوج رسیده است.

    قطبی از مرزبان درباره تجربه و گذشته اش سوال کرده و در جواب، با لیسانسی مواجه شده که به ادعای مرزبان، هیتسفلد و ماگات هم موفق به اخذ آن نشده اند.

    تمام این اختلافات زیر لایه های سنگین و جذاب 3 پیروزی پیاپی پنهان مانده است، اما کاشانی که می داند ادامه این روند به پرسپولیس ضربه خواهد زد، در تصمیم تازه خود قطبی را ممنوع المصاحبه کرده و به دنبال راهی می گردد تا قبل از «رسانه یی» شدن اختلافات قطبی و استیلی و مصاحبه های تند آنها، مشکل را از ریشه حل کند.



    مهیار ::: دوشنبه 86/6/12::: ساعت 7:38 صبح
    نظرات دیگران: نظر

     

    افشاگرى دنیزلى پس از ۲۰ ماه
    دستیار من به اتاق بازیکنان مى رفت
    147360.jpg
    این روزها حمله به مصطفى دنیزلى و انجام مصاحبه هاى مختلف علیه او، براى حمید استیلى که پس از خداحافظى از فوتبال حتى یک دقیقه هم نشستن روى نیمکت به عنوان سرمربى را تجربه نکرده، تبدیل به یک عادت شده است. استیلى مدت ها است که با حضور در برنامه هاى مختلف تلویزیونى و مصاحبه با روزنامه ها همچنان علیه دنیزلى موضع مى گیرد، آن هم در شرایطى که پرسپولیس لیگ را خیلى خوب شروع کرده و این بهترین فرصت براى استیلى است که با گرفتن ژست یک برنده همچنان دنیزلى را تخریب کند.
    استیلى پس از آنکه با تصمیم دنیزلى از پرسپولیس اخراج شد، در مصاحبه اى گفت: «دنیزلى با بازیکنان رفتار مناسبى نداشت و من نمى توانستم الفاظ ناشایستى که او در مورد بعضى از بازیکنان به کار مى برد را تحمل کنم.» هیچ یک از بازیکنان پرسپولیس حرف هاى مرد اخراج شده را تأیید نکردند، حتى وقتى دنیزلى از ایران رفت، بازیکنى نبود که در مورد رفتارهاى شخصى این مربى ترکیه اى موضع منفى بگیرد یا حرف هاى استیلى را تأیید کند.
    آن روزها سؤال مشترک اکثر خبرنگاران از دنیزلى این بود: «چرا استیلى را کنار گذاشتید؟» پیرمرد ترک اما هیچ وقت حاضر نشد اتفاقات پشت پرده را که منجر به اخراج استیلى شد، افشا کند. دنیزلى پس از کنار گذاشتن استیلى فقط در جمله اى کوتاه گفت: «حمید آینده روشنى دارد، بهتر است که او کلاس هاى پیشرفته مربیگرى را طى کند تا تبدیل به یک مربى خوب شود.»
    دنیزلى که استیلى را به دلیل ایجاد رابطه پنهانى با چند بازیکن از جمله فاطمى، مامانى، سیدعباسى، خرسندى، قویدل و کریم باقرى اخراج کرد هیچ وقت حاضر نشد تا به طور شفاف در این مورد با رسانه ها حرف بزند ولى از یک مربى جوان و تازه کار بعید نیست که مربى در سطح دنیزلى را تخریب کند. استیلى که با حضور حبیب کاشانى دوست صمیمى اش در پرسپولیس، بیش از حد به آرزوهایش نزدیک شده همچنان علیه دنیزلى مصاحبه مى کند. استیلى گفته که خدا جواب دنیزلى را داد تا پرسپولیس به قهرمانى نرسد، او حتى به این موضوع اشاره کرده که دنیزلى بالاى یک میلیارد از پرسپولیس گرفت و باشگاه حتى پول کافى شاپ رفتن این مربى را هم حساب مى کرد. پاسخ دنیزلى اما لبخند است و البته سکوت! یکى از بازیکنان فصل گذشته پرسپولیس درخصوص اتفاقاتى که باعث اخراج استیلى شد، مى گوید: «دنیزلى مربى باهوشى بود، او خیلى زود فهمید که استیلى مى خواهد باند درست کند. او با خیلى از بازیکنان رابطه پنهانى داشت و این موضوع حاشیه هاى زیادى را در پرسپولیس ایجاد مى کرد و سرانجام دنیزلى تصمیم به اخراج استیلى گرفت.»
    در فوتبال امروزى خیلى کم پیش مى آید که مربیان نسبت به یکدیگر موضعى منفى داشته باشند یا در جهت تخریب هم مصاحبه کنند. وینکو بگوویچ یکى از مربیان خارجى که در فوتبال ایران مربیگرى مى کند در این مورد مى گوید: «مربیگرى شغل بى رحمى است و فوتبال همیشه بالا و پایین دارد. هیچ وقت نباید ۲ همکار یکدیگر را تخریب کنند و من همیشه به این اصول پایبند هستم.»
    اما استیلى که روزهاى خوش فوتبال را تجربه مى کند، به نظر نمى رسد که به این سادگى دست از تخریب دنیزلى بردارد، این در حالى است که مربى ترکیه اى در ایران حتى براى یک بار هم علیه استیلى مصاحبه نکرد. بعضى از ضعف هاى مربیگرى دنیزلى به هیچ عنوان قابل انکار نیست و انتقادات زیادى در این مورد از او صورت گرفت ولى هیچ وقت از شخصیت این مربى و رفتارهاى او انتقاد نشد و دنیزلى در فوتبال ایران چهره اى منفور و منفى ندارد.

    افشاگرى پس از ۲۰ ماه
    عصر روز بیست و سوم دى ماه ۱۳۸۴ بود که دنیزلى تصمیم به اخراج استیلى گرفت و از آن روز حدود ۲۰ ماه مى گذرد.
    دنیزلى چند روز پیش میهمان یک برنامه ورزشى در شبکهCNN Turk بود و در گوشه اى از صحبت هاى خود، حرف هایى در مورد مربیگرى اش در ایران زد. دنیزلى با اشاره به اتفاقاتى که در نهایت باعث اخراج استیلى شد، بدون اینکه اسم او را بیاورد گفت: «در پرسپولیس مشکلات زیادى داشتم که این مسائل باعث مى شد تا تمرکزم به هم بریزد. پس از چند هفته فهمیدم که کمک من با چند بازیکن تیم ارتباط نزدیکى دارد که این موضوع به تیم ضرر مى زد، او چند بار شب قبل از بازى به اتاق بازیکنان مى رفت و با آنها صحبت مى کرد. با این شرایط ترجیح دادم که دستیارم را اخراج کنم.»
    اکثر روزنامه ها در آن زمان موضوع ارتباط نزدیک استیلى با چند بازیکن پرسپولیس را تأیید کردند ولى او با گذشت ۲۰ ماه همچنان حرف خودش را مى زند، این در شرایطى است که چند بازیکن پرسپولیس این موضوع را تأیید مى کنند که استیلى قصد داشت آن زمان براى خودش باند درست کند.
    147312.jpg

    دنیزلى: از موفقیت پرسپولیس خوشحالم
    سرمربى سابق پرسپولیس که همچنان دوران استراحت را سپرى مى کند، از موفقیت این تیم ابراز خوشحالى مى کند: «خبر دقیقى از بازیهاى لیگ ایران ندارم اما همین که شنیده ام پرسپولیس با ۹ امتیاز صدرنشین شده خیلى خوشحالم چون مى دانم هواداران این تیم از موفقیت تیم محبوبشان شاد هستند.»
    هر از چند گاهى، اظهارنظرهاى مختلفى از قول دنیزلى در روزنامه هاى ایران مطرح مى شود ولى او مى گوید: «در مورد پرسپولیس با هیچ رسانه اى در ایران صحبت نکرده ام و اظهارنظر منفى درخصوص این تیم نداشته ام. از موفقیت تیم سابقم خوشحالم و دلیلى ندارد که بخواهم علیه این تیم موضع بگیرم. امیدوارم پرسپولیس همچنان موفق باشد.» او همچنان به قانون نانوشته مربیان وفادار است و از موضع گیرى صریح علیه یک همکار خوددارى مى کند. واکنش پیرمرد در برابر مربى جوان دور از انتظار نیست. شاید روزى استیلى هم آنقدر بزرگ باشد که در روزهاى خوبش به دنبال تسویه حساب هاى کودکانه نباشد.


    مهیار ::: یکشنبه 86/6/11::: ساعت 11:38 صبح
    نظرات دیگران: نظر

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 3
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :53633

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    شهریور 86 - گزیده ای از اخبار ورزشی از همه جا
    مهیار
    سلام... حتما از وبلاگ دیدن کنید . حتما نظر بدین تا خبرهای بیشتری رو ثبت کنم حتی با یه دونه گل . اینجوری بیشتر با هم آشنا میشیم .

    >> سایت های ورزشی<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    شهریور 86 - گزیده ای از اخبار ورزشی از همه جا

    >>لینک دوستان<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<